onsdag, januari 31, 2024

Överraskningarnas dag

Här sitter jag sent på onsdagskvällen. Utanför viner vinden och ruskar om träden. Jag kollar på väderleken och hoppas innerligt att jag ska klara av att köra till den bästa av byar i norra grannkommunen i morgon.

Lite vemodig stämning, för ikväll tog den supertrevliga kursen, Sticka online med Lee, slut. Det kommer att bli tomt på onsdagskvällarna härefter.

Nu bjuder jag på en vemodig countrysång, som handlar om hur viktigt det är att säga vad man känner för den man älskar.

Bra saker idag:

  • Sov till halvnio och hann njuta av en lååång skön frukost innan jag hoppade i duschen.

  • Stickväninnan B ringde och sa att det blir stadsfärd. Tjohoo!


  • Vi susade förbi gathörnet där vi borde ha kört in för att komma till stickcaféet.
    – Det är en överraskning, sa stickväninnan B.
    Spännande och jag kunde aldrig ana att vi skulle stanna utanför ett hus och jag få så här fina gåvor, tulpaner och godis, som tack för digital rådgivning i höstas. Kära nån, inte var det ju nu meningen så här, inte. Stort TACK!


  • När vi satt oss ner vid cafébordet fick jag Året Runt från förra året, för där fanns ett tröjmönster! Stort TACK till stickväninnan B.

  • Och det var inte slut med det, för jag fick ett så här fint dynvar eller filt om man så vill, av stickväninnan U. Hon har sytt det här och verkligen lagt ner massor med tid och kärlek. Ska vidare till Lillan, tror jag bestämt. Alternativt så köper jag själv en stor dyna och lägger den i det här superfina dynvaret. Stort TACK!

  • Åt en riktigt god ugnspotatis med rostbiffsfyllning på caféet.

  • Härligt att igen träffa alla stickerskor. Det är bra att sticka, för när båda händerna är i arbete, så använder man båda hjärnhalvorna. Och det är bra, för då växer ens hjärna.

  • Var iväg med stickväninnan B och förhandsröstade i presidentvalet. Så nu har vi gjort vår medborgerliga plikt.

  • Har ännu en dag klarat mej med armar och ben i behåll.

  • Bisin min skötte disken medan jag var på stickcaféet.

  • Äldsta sonen hade hämtat ut tre paket. I det med datordelar fanns den här lilla karamellpåsen.

  • Och han installerade min nya webbkamera på stora skärmen!

  • Ikväll var det dags att säga hejdå till alla härliga deltagare i onlinestickkursen. Som sagt vemodigt, men glad att jag kunde delta alla onsdagskvällar. Givande, inspirerande och lärorikt. Vad mera kan man begära av en kurs?

  • Är så glad att det finns så mycket godhet i den här världen och förundrad över hur snälla och vänliga människorna är mot mej. Känner stor tacksamhet. 💓
Hoppas att ni får en fin torsdag och en bra start på den nya månaden!

Inga kommentarer: