torsdag, juni 22, 2017

Dan före dan

Okej, jag har sagt det förut, men det tål upprepas: Man borde vara en katt!

Så här skönt har Lurvinge det fastän det stormar och haglar ute mellan solskenet.

Ser ni haglen? Det är nog inte att vara ute i det här vädret! Och är man det skall man inte vara långt ifrån skyddande tak.

Jag har inte kunnat ligga i soffan så där med tassarna i luften. Nä, inte ens med händerna upp i luften.
Nej, jag var iväg till stan på "jobb", ärenden, handlat på torget och trängts med en massa människor i mataffären.

På dagens redaktionsmöte blev vi bjudna på en supergod jordgubbstårta.
- Den smakar precis som hembakad, var omdömet om den här fräscha, smaskiga tårtan. Och då ska ni veta att tårtan är jättegod för det är nog det högsta betyg man kan få. Det var Sakura, som hade gjort tårtan. Ägaren är utbildad konditor, så inte konstigt att tårtan var lyckad.

Själv har jag nöjt mej med att baka rabarberkaka i långpanna. Även det en favorit i repris. Men den här gången har jag vakat över kakan, som en hök. 
Härifrån skall minsann inte tjuvas bitar. Det måste ju finnas nånting kvar till imorgon och lördagen. Fattas bara annat.

Om ni behöver komma i stämning inför morgondagens helg, så kan ni alltid kolla in den här officiella videon för Stiftelsen. Vädret är precis som midsommarväder brukar vara. Det enda som fattas här är strandbastun och sjön. Men det behövs knappast när det regnar, eller hur? :)

Troligtvis kommer jag nu att ta en liten paus från datorn över helgen. Om jag nu kan avhålla mej från att skriva! 
Imorgon anländer den äldsta och den yngsta från huvudstadsregionen. Sedan får vi allt se vad vi hittar på eller snarare vad de hittar på. Misstänker att de har helt andra planer än att sitta hemma med föräldrarna.

Önskar er alla en riktigt skön midsommarhelg! 
Och vet ni vad? Jo, det går nog bra att sticka och virka på midsommaren också. Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Den vackra sjalen som Du hade här förut...
jag har länge tänkt sticka den, och nu skulle jag äntligen börja :)
Men kom inte längre än till uppläggningsvarvet, jag trodde att jag kunde sticka efter Danskt mönster men tji fick jag!
Har Du möjligen hittat den Svenska beskrivningen?? Eller hur fixade Du det? :)

Kram // Ingrid

Inge sa...

Hjälp, nu är jag lite borta. Kan bero på vår stora brunch idag! :)
Vilken sjal menar du? Någon jag har länkat till?