fredag, juni 16, 2017

Ett stort nystan

- Vad gör du, frågade morfar i huset häromdan.
- Jag nystar, svarade jag glatt.
- Men det där är inget garn.
- Nä, men jag nystar ändå.
- Men vad ska du med det?
- Nå, jag ska nu bara...
- Men int kan du sticka med det där.
- Nä, jag ska ju virka.
Och så skakade morfar i huset förvirrat på huvudet. Det kan vara svårt att förstå sig på fruntimmer.

Jag har ett nytt projekt i kikarn! Papperssnöret är inte alls lika medgörligt att nysta, som garn. Här finns nu 200 g. Och det här har väntat på sin tur från förra sommaren. Visst börjar det väl bli dags nu då?

Idag har jag varit lite grann duktig och bakat en rabarberkaka.
Men kolla, det finns tjuvar i vårt hus. Det har försvunnit kakbitar medan jag har suttit ute på balkongen och stickat! Vem tror ni har varit framme här? Någon av katterna kanske? Eller kan det vara morfar i huset?

Om ni funderar över varför kakan är ljusare i den här närmaste kanten, så lugn bara lugn, en del ska ha ljusare kaka och andra mörkare, så husmor får kompromissa lite! :)

Idag har vi förresten inte sett skymten av en enda stare. Konstigt!

Och nu, nu borde jag göra nånting vettigt, men... jag väntar på gäster och det är ju ändå fredagskväll, så...

Inga kommentarer: