lördag, augusti 26, 2023

Ute i vimlet

Idag var det dags för Lovisa Historiska Hus, ett evenemang som lockar mängder av besökare till vår lilla stad. Vanligtvis brukar vi, bisin min och undertecknad, hålla oss ur vägen och endera ha fullt upp här hemma eller vara på någon helt annan plats. Då och då har jag faktiskt varit med i LHH, rent bokstavligt så att vi hade öppet hus på min arbetsplats. Andra gånger har jag varit och intervjuat och skrivit för tidningen.

Men så inte idag, för idag har jag varit alldeles privat och vandrat runt bland alla marknadsstånd och en hel del loppisbord. Och jag har varit i bästa möjliga sällskap!
Längs med hela Karlskronabulevarden fanns det marknadsstånd där det gick att handla både hantverk och livsmedel av alla de slag.

Bra saker idag:
  • Var iväg till stan tillsammans med Lillan, hennes mamma och mormor.

  • Träffade en hel del bekanta, som jag hann byta några ord med.

  • Kunde köpa en burk med Halsmix direkt från biodlaren. Nu ska jag hoppeligen klara vinterns sjuka hals.
    Köpte också plommonsylt, semlor (frallor) och svartstämplad ost.

  • Och vi hann få varma goda munkringar innan de tog slut.

  • Och så var vi till Degerby GilleSmaku. Det var första gången för min del, så nu har jag varit med om nånting nytt igen. Tjohooo!

  • På hemvägen kurvade vi ännu via Mattssons kiosk och fick i oss lite glass.

  • Här på Skeppsbron gjorde jag också mitt enda loppisinköp, en muminmugg i hårdplast, alltså melamin. Den fick förstås Lillan.
    Det skulle ha funnits en massa saker att köpa från alla gårdsloppisar, men vi ska ju inte ha nånting, så vi undersökte inte de dignande loppisborden desto mera.

  • En härlig eftermiddag utomhus och på något sätt hade jag söndagsfeeling fastän det är lördag. Vad kan vara skönare än det?
Önskar er alla en riktigt fin söndag.


Inga kommentarer: