lördag, augusti 19, 2023

Sockbox

Igår kväll var jag så trött att jag inte orkade sticka. Och vad kan man göra då? Jo, titta på ett stickprogram på Arenen! Det är ju nästan samma sak, eller hur?

I onsdags var äldsta sonen och tog ut min sockbox från paketautomaten i stora varuhuset i stan.

Om ni frågar mej, så var innehållet riktigt trevligt och modellen ser ut att kanske gå och sticka också för mej. Det här 7-bröder garnet är nu med den nya konsistensen, det vill säga 80% ull och 20% polyamid. Det där bruna är Runo, som jag aldrig provat på förut. Ja och inte har testat de där nya 7-bröderna heller. Det lilla nystanet är en gåva. Och jösses vad folk har funderat på sociala medier vad det där nystanet ska vara bra för. De har alltså inte läst kortet, som följde med och där det klart och tydligt står att det är en gåva och inget annat. Ibland kan man ju undra om folk klagar bara för klagandets skull liksom.

Bra saker idag:
  • Vaknade halvvsju i morse, tassade runt ett varv och lade mej på nytt. Sen sov jag ända till klockan nio och det var så skönt att stiga upp riktigt utvilad och med ingen stress att hinna iväg någonstans alls. Skönt när det är molnigt och så mörkt inomhus att det går riktigt bra att sova.

  • Fick besök av yngsta sonen, som varit iväg på Pride till västra grannstaden. Han hämtade supergod choklad från Petris chokladbod och munkringar från ett bageri. Så det blev lite godis här på eftermiddagen. Tack för det!

  • Äldsta sonen var till stan och hämtade hem en fetaostsallad åt mej. Tack för det! Nu slapp jag hushållsarbetet. Tjohoo!

  • Fick iväg tidningstext och foton, så nu har jag en sak mindre att hålla reda på. Skönt!

  • Har haft en riktigt lugn och skön hemmadag. Mera sådant, tack!
Önskar er alla en fin söndag!


Inga kommentarer: