torsdag, augusti 24, 2023

Träffade greven!

För ungefär två timmar sedan kom jag hem från ett trevligt strategimöte. Det är bra att mötas, för då får man liksom luft under vingarna och ny energi. Det är också spännande med möten, för man vet aldrig vem som kommer med nya och fräscha idéer. Alla möten är alltså inte alls tråkiga och enahanda. Dagens möte var liksom inte ett möte för mötets skull utan både info, gruppjobb och lite lära känna varandra. Härligt.

Bra saker idag:

  • Var uppe redan klockan åtta, trots sovmorgon.

  • Kunde njuta av senaste Allers A-korsord under frukosten.

  • Hann också sitta ute under den soliga förmiddagen och njuta av att sticka. Så det gjorde inget att det började regna.

  • Fick skjuts med en sprillans ny elbil till Malmgård. Tack för det.

  • Vi fick info både om gården, men framförallt om bryggeriet.

  • Och det bjöds på grillat och en öl. Jag valde Belge och det var riktigt gott.

  • Till efterrätt bjöds det på tigerkaka. Också det riktigt gott. Och nu fick jag en ny idé om hur man kan servera tigerkakan!
    Tack till tidningen för trakteringen.

  • Jag handlade en grötkasse från gårdsboden av självaste greven!
    Men sakta i backarna nu. Jag har träffat honom förut och hela två gånger intervjuat honom. Ikväll fick jag dessutom veta att Malmgård var en av dem som genast gav understöd till tidningen så att den överhuvudtaget skulle kunna komma ut. Det ni!
    Och ikväll slipades strategin, så får hoppas att tidningen kommer ut länge än. Och det påminner mej faktiskt om att jag inte ännu har hunnit läsa dagens tidning, så nu måste jag tyvärr lämna er här.
Hoppas att ni får en fin fredag!

Inga kommentarer: