fredag, augusti 04, 2023

KyJy – 2

Viime viikon perjantaina valmistuivat vihdoin banaanisukat! Oletteko nähneet sinisiä banaaneja?
Kiva malli. Viime lauantaina sukat lähtivät Saksaan!

2. Banaanisukat
Aloitus: 25.6.2023
Valmis: 28.7.2023
Langan menekki: 88 grammaa
Lanka: Nalle, Novita
Puikot: 3 


2 Banansockor
Start: 25.6.2023
Färdig: 28.7.2023
Garn: Nalle från Novita
Åtgång: 88 g
Stickor: 3
Mönster: Banaanisukat

Förra veckans fredag blev jag äntligen färdig med banansockorna. Har ni förresten sett blåa bananer?
Näää, jag tänkte väl det också! Men dotterdottern M sa att bananer kan nu ha lite vilken färg. som helst. De kan till och med vara pinka! Det är alltså inte så noga med färgen, för man ska ju inte äta de här bananerna.
Sockorna finns nu i Tyskland och de passade. Hoppas att de kommer till användning.
Jaa, förresten, den virkade nätkassen finns också i Tyskland.

Bra saker idag:
  •  Var uppe redan klockan sju i morse. Kan ju inte sova bort de få semesterdagar jag har kvar.

  • Varit ensam hemma hela dagen.

  • Vi har njutit och tagit det riktigt lugnt med Tufsen, för det har regnat mellan solstrålarna.

  • Jag har hunnit sticka.

  • Bisin min lagade middag, potatis från eget land, likaså sallad, till det köttbullar. Mums!
Hoppas att ni får en riktigt fin lördag!

2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Nu just när jag skriver har jag banansockorna på. Har just vaknat, en timme efter i tiden här. Det heter jag har haft sockorna på hela natten. 🍌🍌

Inge sa...

Så glad att de passar och är i användning.