onsdag, augusti 30, 2023

Rejält överraskade

Brrr, mörkt och ruggigt ute. Regnat och blåst har det gjort så ingen utomhusvistelse idag, inte.

Lyckades överraska mina kolleger rejält i morse då jag både bjöd på den här skinkpajen med äpplen i och som efterrätt Vägen till mannens hjärta. På bordet hade jag också dukat salladsblad, minitomater och skivade gurkor samt citronvinägrett, gröna vindruvor och Wilhelminakex. Jag skämde alltså bort mina kolleger rejält. Bra så, för snart är de av med mej!

Bra saker idag:
  • Att jag kunde glädja kollegerna med hembakta pajer. Båda gick dessutom att äta och uppskattades stort. Tjohooo!

  • Att det blev kvar endast en bit paj av båda sorterna och det beroende på att en kollega inte kunde delta i dagens veckomöte.

  • Att nu är det sju veckor kvar tills jag nästa gång är ordförande och har kaffetur.

  • Att bisin min tyckte att jag inte skulle åka iväg till västra grannstaden sent på eftermiddagen i det urusla vädret och lyckades övertala mej att delta i mitt nästsista lärarmöte på distans. Jipppi!

  • Det sparade tid med distansdeltagande och gav mej en lugn hemmakväll. Ibland lönar det sig att lyda bisin min!

  • Att jag i morse kunde besluta mej för att ta emot de där garnnystanen 🙈
    Så nu är det bara att vänta på paketen.
Önskar er en skön torsdag.


Inga kommentarer: