torsdag, augusti 31, 2023

En blå stund

Sommarens sista dag tar småningom slut. Regn och rusk har den bjudit på och jag som så gärna hade velat se supermånen nu i natt. Men kanske likaså bra att den inte lyser upp sovrummet. Lugnare att lyssna till det strilande regnet och låta sig vaggas till sömns av det ljudet. Inte för att det är särskilt bra med allt regnande nu just med tanke på skördandet. Men vädret är nyckfullt och följer sina egna regler. Inte mycket att göra åt den saken.

Bisin min har försvunnit söderut för att besöka sin (stora)syster. Lite sur blev han då jag inte ville följa med. Men hur skulle jag hinna med det då diskbordet svämmar över, likaså smutstvätten och jag behöver tid för både bloggande och stickande... Ja, ni ser det är fullt upp. Och nästa vecka , ja då börjar kvällsjobbet. Så vart har sommaren riktigt tagit vägen?

Kolla, vad jag hittade i stora varuhuset i stan idag! Ett måste för alla stickerskor? Så vi kan njuta av en blå stund.

Och kolla så fiffiga de är på biblioteket i norra grannkommunen. En restgarnslåda är ju en verkligt bra idé eller hur?
– Nu ska du väl ti Lappträsk, frågade bisin min då han läste tidningen.
– Förstås.
– Ska du låna garn därifrån?
– Nä, nä, jag för dit mina restgarner, svarade jag tvärsäkert.
Men vet ni vad? Jo, nu har jag börjat tveka lite. Den där restgarnshalsduken var ju så rolig och spännande att virka. Och hur ska jag kunna virka några till om jag inte har restgarner kvar?

Bra saker idag:
  • Fick undan kontorsjobbet med e-post, protokollskrivande, kursdatabas osv före klockan 14.30.

  • Skönt att kunna jobba hemifrån en sådan här ruggig dag.

  • Fick iväg två reseräkningar. 15 euro är ju också pengar, så det gäller att hålla reda på alla korta resor hit och dit. Ja, och så då komma ihåg att fylla i reseräkningarna och få iväg dem till rätt instans.

  • Köpte inte ett endaste ett garnnystan från stora varuhuset i stan. Men den här kunde jag inte motstå!
Önskar er en riktigt skön fredag.


4 kommentarer:

Sandra sa...

Och till Fazers skulle man bårde fråga 'vart är svenska versionen' av 'Sininen hetki'

Inge sa...

Tror att de tycker att den där lilla texten på svenska räcker? Kanske vi borde ta kontakt med dem?

Sandra sa...

Mena att den svenska versionen på plattan bårde vara i samma stil på texten, skrivet

Inge sa...

Så borde det absolut vara. Undrar om det är så i Sverige?