måndag, mars 18, 2024

Farligt på jobbet

Under natten kan man få allt möjligt i sitt huvud. I natt var jag så uppfylld av irländska sånger och musiker att jag började fundera. I ett avsnitt av Beck (Peter Haber) medverkar en tysk polis och han sitter hemma hos Beck och de två polismännen dricker tillsammans med Becks berömda granne. Då sjunger tysken Danny Boy. Och jodå, tack vare Gunvalds (Mikael Persbrandts) insats får de fast skurken. Ni kanske har sett filmen, Den japanska shungamålningen?

Och ja, allting var nog bättre förr, till och med showerna i Eurovision. Kommer ni ihåg Riverdance för 30 år sedan? Det numret tog världen med storm och dansarna begav sig ut på turné. Åtminstone förr i världen stod den där dansen på programmet i irländska skolor. Hoppas att den gör det fortfarande! Inte bra om skärmar och teknik får ta all tid i skolan.

Bra saker idag:

  • Vaknade tillika med väckarklockan.

  • Det var farligt på jobbet idag, för Söderkulla bibliotek började sälja ut gamla tidningar just idag. Och förstås kunde jag inte låta bli att släpa hem de här högarna!
    Så bisin min var inte alls glad i kväll då jag kom hem. Han tycker att jag inte alls städar undan nånting.
    – Du har missförstått, du ska int släpa hem mera, sa han.

  • Hann iväg till Ripakka och äta lunch.

  • Hade håltimmar, så jag hann sticka lite på en sockhäl.

  • Har klarat av veckans första och längsta arbetsdag.

  • Hann virka lite ikväll.
Önskar er en fin tisdag!

Inga kommentarer: