onsdag, mars 06, 2024

Tillbaka på Bistro Kronan

– Nå, hur klarade du dig utan Facebloggen igår, frågade bisin min spefullt i morse.
– Öh, svarade jag förvånat och fortsatte:
– Va då Facebloggen?
– Ja, den var nere igår, visste du inte det?
– Nä, hur skulle jag veta det. Jag var ju på jobb och då hinner jag inte med vare sig Facebook eller nånting annat.

Det var alltså störningar på Facebook igår. Det skulle ha varit bra för mej att veta då en av mina kursdeltagare försökte logga in på sitt Facebookkonto utan att lyckas. Hoppas att allting har fungerat idag. Inte roligt att börja trassla med lösenord och ändå inte lyckas komma in.

Ja, ifall ni funderar, så kallar bisin min all social media för Faceblogg.
– Jag kan inte hålla reda på allt det där, försvarar han sig med. Och sant är det att han inte vet vad Facebook, Instagram eller WhatsApp är för något. Han skryter dessutom med det. Men han vet inte vad allt han går miste om!

Idag har Rolf namnsdag, så då får Roffe Wikström framföra sin tolkning av I folkeviseton. Själv gillar jag den visan bäst i körversion.

Bra saker idag:

  • Ingen väckarklocka, skön sovmorgon och jag var uppe redan halvnio.

  • Fick lift till stickcaféet i stan med stickväninnan B.

  • Och hon gav mej den här fina Lilla My-kassen, för B såg helt rätt att det här är precis Inges färg!

  • I kassen fanns mitt favoritgodis, hallonbåtar! Mums!

  • Och två härliga tidningar från vårt västra grannland. I Mästarkrysset har jag redan börjat fylla i rutorna.


  • I Stickat & Sånt-tidningen hittade jag perfekta projekt. De här torde jag hinna få färdiga och dessutom kan jag använda restgarner.
    Stort, stort TACK, för den fina gåvan! Så tacksam över att ha en så fin vän, som tänker på mej och gör mej glad.

  • Välkomna tillbaka, hälsades vi då vi idag anlände till Bistro Kronan. Stickcaféet är alltså tillbaka där vi nästan alltid har varit och det känns riktigt bra.
    Jag som inte hade ätit nånting sen frukosten hann till all tur få en ugnspotatis med skagenröra. Och för att nu fira riktigt ordentligt lyxade jag till det hela med lite vitt vin!

  • Till efterrätt fick det bli Sacherbakelse och grönt te.

  • Och kan ni tänka er, jag hade sån tur att min chaufför skulle iväg och handla, så jag hann också med att fylla på våra sinande matlager.

  • Från mataffären hittade jag den här tidningen med alldeles underbara mönster. Men de är nog sådana att jag måste vänta till hösten innan jag kan sätta mej ner och i lugn och ro börja sticka allt vackert härifrån.

  • Stickcaféet är nog veckans höjdpunkt, att få träffas, skratta, dela med sig av både sorg och glädje, få uppmuntran och goda råd, ja, och så förstås sticka!
Nu önskar jag er alla en riktigt fin torsdag!


Inga kommentarer: