söndag, mars 31, 2024

Riktigt lat

Kvällsteet är urdrucket för länge sedan och rostbiffssmörgåsen uppäten. Bisin min har slocknat på soffan och endast "knattret" från mitt tangentbord hörs här i huset. Vi hade faktiskt bänkat oss i var sin gungstol tidigare i kväll och tänkte se på den inhemska filmen 70 on vain numero (70 är bara en nummer). Men jag orkade faktiskt inte koncentrera mej och bisin min tappade rätt fort intresset. Nå, om jag ångrar mej så finns filmen kvar på Arenan till den 29.4, få se hur det blir.

Bra saker idag:

  • Skön söndag och jag har varit riktigt, riktigt lat, bara njutit av att få vara ledig och ta det lugnt.

  • Tulpanbuketten jag köpte på skärtorsdagen är så vacker! Färgkombinationen så fin!

  • Äldsta sonen lagade middag, risotto, som kommer att räcka flera dagar framöver.

  • Och jag har virkat lite och inte mycket kvar nu innan min påskhandduk är färdig. Hoppas att jag hinner innan påsken är över!
Önskar er en riktigt fin påskannandag!

Inga kommentarer: