onsdag, mars 27, 2024

Snyft, snörvel

Riiitsch, sa det idag när jag skulle stiga upp från stolen på stickcaféet. 

Och katastrofen var ett faktum. Min favoritblus är förstörd! Snyft, snörvel.
Tur i oturen att jag genast satte mej ner igen, för vem vet hur stor rispan skulle ha blivit annars. Tack till stickväninnan C, som försiktigt lirkade ut tyget från den falska stolsitsen!

    Bra saker idag:

  •  Sovmorgon och jag sov ända till nio.

  • Fick äntligen igång tvättmaskinen idag efter morgonduschen. Börjar bli lite ont om vissa klädesplagg! Så går det när jag ägnar min fritid åt virkande och stickande istället för hushållsjobb.

  • Veckans höjdpunkt: Stickcaféet, trots allt! Fint att träffa alla deltagare!

  • Åt lunch där på Bistro Kronan, köttbullar och mos. Riktigt gott och med lingonen, som pricken över i:et.

  • Tack till stickväninnan B för skjutsen!

  • Och snart, snart ska vi iväg på födelsedagskaffe! Ska bli riktigt roligt. Nu väntar jag bara på att bisin min ska dyka upp, så vi kan åka iväg norrut.
Önskar er en riktigt fin torsdag.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju skaffat symaskin, så köp en bit solidot och stryk fast på baksidan och zigzaga runt revan så kan du använda favoritblusen igen.
Hälsningar från en svensk som gillar din blog. /Helene

Inge sa...

Tack för tipset och för feedback. Ska försöka ta mig till tygaffär nån gång efter påsken och se om jag vågar mej på att sy revan. Jag är ju inte precis en sömmerska! 😊