lördag, maj 18, 2024

Alldeles för trögt

Kära vänner, förutom rena rama lättjan har jag nu också drabbats av pensionärsstress! Jag får helt enkelt ingenting gjort. Tiden bara flyger iväg och jag fastnar i än det ena och än det andra. Helst skulle jag ju vilja hålla på med stickning, men det går alldeles för trögt. Snart börjar jag läsa deckare istället!

Igår tänkte jag få en liten ärm stickad. När jag hade kommit sju varv på resåren insåg jag att jag hade stickat fel. Rev upp och lade upp nya maskor på stickorna. Tre varv och jag hittar en förlupen maska, Jag fångar upp den, men det blir så fult att jag behöver sticka bakåt!

Näää, fortfarande alldeles för ojämn resår, så i morse rev jag upp det här lilla börjandet. Suck! Men inte ska jag väl ge upp ännu?

Bra saker:
  • Kunde sitta ute igår ända till halvnio. Så skönt. Och nej, jag har inte städat terrassen.

  • Och inga myggor!

  • Sällskap av stararna i vår holk nedanför.

  • Glad att jag kunde känna igen fågelljuden av storspov, lärkan, tofsvipa, gök, fasantupp, svanparet, stare... härligt intensivt ljud från åkrarna nedanför och bäcken.
    Det som till vår stora förvåning saknas är fiskmåsar. De brukar alltid dyka upp efter traktorerna när det harvas och sås. Men icke så i år.

  • Igår när jag inte fick nån nätkontakt i datorn var det riktigt, riktigt skönt att ha en dataingenjör i huset. 

  • Inte en enda hostattack i natt. Tjohooo!

  • Yngsta sonen knackade på dörren idag och tog mej med till stan.

  • Vi besökte stora varuhuset, så nu har jag tvättmedel och kan byka igen!

  • Vi var också till Mias och till inredningsaffären mittemot.

  • Och vi var ner till stranden, till CD och åt lunch!
Nu ska jag ta itu med med min olycksaliga stickning!
Önskar er alla en riktigt skön lördagskväll.


Inga kommentarer: