fredag, maj 17, 2024

Frukost i stan

Nu börjar åter valfläsket fylla alla medier, för det ska röstas i EU-valet. Jag är lite kluven, å ena sidan har jag snällt och lydigt röstat i vartenda val, för det är ju min demokratiska rättighet, kanske till och med skyldighet. Å andra sidan har precis ingenting blivit bättre. Kvinnor och barn far fortfarande illa, arbetslösheten ökar liksom fattigdomen. Dessutom känns EU just nu långt borta och med en agenda, som är ytterst vag och där de flesta inte står för demokratiska och mänskliga värden överhuvudtaget.

Men i natt kom jag på det, vi borde bilda ett helt nytt parti över landgränserna, ett parti som driver stickerskors och virkerskors rättigheter! Vi ska ha bort mervärdesskatten från garn! Och där med basta! Att sticka eller virka är ju rena rama terapin, så då borde inte garnet få vara så dyrt! Stickandet och virkandet håller hjärnan i trim, minskar stressen, tar ner blodtrycket osv., osv. Så då bordet det vara skattefritt att köpa garn, inte sant? Vi som köper garn sparar ju in på hälsovårdskostnaderna. Är beslutsfattarna alls medvetna om det? 

Av nån konstig anledning ville bisin min inte alls höra på när jag förklarade min briljanta idé i morse. Han fnyser bara åt mej. Han blev inte ens ivrig då jag bad honom hitta på ett namn åt partiet, så nu får ni göra det, hitta på ett bra namn, tack!

Bra saker:

  • Steg upp strax efter nio i morse efter en god natts sömn och stod och tvättade tänderna då yngsta sonen anlände.

  • Han skulle till stan och jag följde med. När han hade utfört sitt ärende intog vi frukost på Café Favorit. Rena rama lyxen med en räkcroissant, syrensoda och en kristallbulle. Mums!
    Och så härligt att sitta utomhus!

  • Medan jag var i stan hade bisin min dambesök! A hämtade Dra-matenväskan, som jag får låna till Tallinnfärden. Tjohoo! Nu kan jag öva hur mycket garn jag orkar dra och hur jag ska röra mej med fullastad väska! Och som sagt, det finns snälla människor, som jag skulle ha svårt att klara mej utan. Tack för att jag får låna! Kanske jag någon dag själv gör en liten investering i en sån här väska!
    Och kan ni tänka er, bisin min hittade spinning baitväskorna, så han kunde ge dem till A. Först tänkte han faktiskt ge mina fullspäckade väskor. Huuu, dit skulle alla mina rundstickor ha försvunnit!

  • Igår hämtade äldsta sonen en sån här jättestor pitakebab åt mej från grillen i Valkom! Mums!

  • Jag har idag fått iväg viktig e-post, som jag glömde igår.

  • Bisin min har satt 14 sättpotatisar i trädgårdslandet idag. Skönt att det inte är flera och skönt att jag inte behövde vara ute och leka häst!

  • Äldsta sonen lagar mat, ris och höna, som vi snart ska äta.
Ha det nu riktigt bra och njut av vårvärmen!

Inga kommentarer: