måndag, maj 27, 2024

Ännu en...

... solig vacker dag.
... vacker solnedgång med helt fantastiska färger.
... dag då jag fått lata mej och bara njuta.

Oklart om och hur länge detta kan fortsätta. Varmt väder är tack och lov olämpligt för myggorna!

För mej personligen är en död mygga, den enda rätta myggan. Den här tiden på året är jag så allergisk mot de små inande insekterna att jag får stora kliande utslag. Jag vet inte om det är så att myggorna är särskilt giftiga på försommaren eller om det är så att jag efter en tid blir immun.
Bisin min tycker förstås att jag inte ska döda myggorna, för de är fågelmat, men det finns många andra insekter fåglarna kan livnära sig på.

Bra saker idag:

  • Sov igen ända till nio!

  • Telefonens veckorapport visade att jag använt telefonen 52 minuter mindre förra veckan än veckan innan. Tjohoo! 
    Snart använder jag inte telefonen alls.

  • Äldsta sonen klippte gräsmattan och dit rök alla fina blommor! Ingen vånda för mej längre.

  • Har hunnit sticka lite idag.
Önskar er alla en riktigt fin tisdag!
 

Inga kommentarer: