torsdag, oktober 25, 2018

Ett litet magiskt ord

Förlåt mej, för att ni fått vänta i dagarna två på inlägg. Till mitt försvar må sägas att jag hade veckans två längsta dagar igår och i förrgår. I tisdags började jag jobba klockan 9.30 och slutade klockan 21. Igår började jag klockan 9 och slutade klockan 21. Så ni förstår, det blir inte mycket bloggande på kvällarna sedan.
Till all tur har jag haft håltimmar bägge dagarna, så jag har åtminstone hunnit med övrigt arbete däremellan, sånt som e-post och telefonsamtal.

Idag har jag däremot haft kort dag, så kort att jag har hunnit med ett besök ute i Röjsjö skogarna. Där träffade jag många intressanta män samt en flicka. Det ni!

Idag har jag också fått höra det där lilla magiska ordet. Ordet, som alltid får mej att anstränga mej ännu mera. Ordet som får mej rörd till tårar och ordet som gör att jag orkar också när uppförsbackar kommer emot.
Kan ni gissa vilket ord jag syftar på?

Jo, det lilla viktiga ordet TACK! Ett ord, som vi tyvärr ofta glömmer bort i dagens stressade värld.

Jag har idag blivit avtackad med en fin gåva.

Inne i påsen hittade jag en fin flaska, som glittrar så vackert i lampskenet. Stort TACK för den här fina gåvan. Tack också för de goda kakorna, som dels har fått tjäna som efterrätt till dagens ärtsoppa. Och som dels får tjäna som extra gott tilltugg till dagens kvällste.

I min telefon hittade jag på eftermiddagen två missade samtal och när jag ringde upp fick jag ett magiskt tack för en grej jag har gjort. Så glad jag blev över att en människa tog sig tid att ringa mej och tacka. Nu kommer jag förstås att anstränga mej ännu mera nästa gång. Det är så som det lilla magiska ordet TACK fungerar. Tänk att det egentligen behövs så lite för att göra mej glad!

Inga kommentarer: