söndag, oktober 14, 2018

Ett par barnsockor

Här hos oss singlar de gula asplöven ner med buller och bång. Varmt har vi haft idag, +18 grader i den strålande solen.

I morse sov jag ända till klockan halv nio. Nästan nytt rekord för mej. Kanske det var gårdagens kalasande, som tog på?

I fredags fick jag ett par barnsockor färdiga. Kan ju vara bra att ha när kylan sätter in!
Garn: Spirit från Hayfield
Åtgång: 28 g
Stickor:  3½
 
Jag lade till det virkade fem minuters hjärtat, så att det liksom blir lite eget med. Sockorna ser helt olika ut, för färgrapporten är så lång att jag ville inte börja klippa av så långa garntrådar för att kunna börja på exakt samma ställe som den första sockan. Lilla M har nog ingen skillnad, tror jag. Vad tror ni?
Garnet är samma som jag använde till fuskpolon.
Lilla M fick sockorna inslagna i en liten grön påse igår. Hon gillade både innehållet och förpackningen. Morfar i huset fick äran att prova sockorna på lilla M:s fot. Sedan skulle hennes ko också få prova sockorna. Tänk att det går att ha så mycket roligt med ett par sockor.

Det var ett verkligt fint kalas igår. För inte nog med att lilla M fick ett litet sockpaket. Jag fick också ett sockpaket!
 
Enligt givaren är det strängt förbjudet att visa innehållet i mitt fina paket. Men en liten glimt kan ni allt få ändå. Ljuuuvliga sockor i så fin rosa färg. Fotdelen är stickad i mosstickning och det masserar fötterna så skönt!
Tusen tack för den finfina gåvan!

Nu önskar jag er alla en riktigt bra instundade vecka!

Inga kommentarer: