onsdag, oktober 17, 2018

Mitt i natten

Ja, alltså, man ska inte göra som jag gjorde igår, baka mitt i natten! När jag äntligen var färdig och kunde krypa ner mellan lakanen vid halv ettiden, ja se då, då var jag pigg som en mört hade faktiskt lite svårt att somna.
Men, som sagt, vad gör man inte för sina kolleger.

Idag har jag alltså bjudit dem på...

 ... rödlökspaj med rökt skinka, creme fraiche och ärter, majs, morötter. Vid serveringen strödde jag ännu på nyklippt gräslök och vild rucola. Mumsigt värre om jag själv vågar säga det.

Och så lever man ju inte enbart på saltiga saker. Det måste ju vara lite choklad också...
... så jag svängde ännu ihop Dumlegrottor! Här är det extra lyx med Noblesse som toppning. Blev för en gångs skull ordentligt glad över att affärerna är så tidigt igång med julgodiset. Tror bestämt att jag ska lägga på mej ett helt lager med Noblesse-förpackningar för att sedan kunna använda dem till supergoda bakverk!

Och apropå lager ännu, igår på stickcaféet var vi rörande överens om att hur mycket garn vi än har i lager, så saknar vi just det garnet som behövs till det projektet, som vi så gärna vill göra. Är inte det konstigt? Ingen av oss var särskilt pigg på att gräva i garnlagret och utgå från det garn vi har och hålla oss till sådana projekt som just vårt garn passar till. Neeej, vi får syn på ett intressant mönster och blir heltända och så måste vi bara iväg efter nya nystan. Det hjälps inte. Visst önskar jag ofta att jag vore lika förnuftig, som svärdotterkandidaten i grannbyn. Hon köper garn först när hon vet vad hon ska börja med. Visst skulle det vara skönt att vara så förståndig, inte sant? Men för mej är det svårt, ack så svårt...

Nu ska jag lämna datorn och övergå till handarbetet, men först ska jag packa jobbväskan. Det är någorlunda tidig väckning igen imorgon.

Inga kommentarer: