söndag, oktober 07, 2018

Börja motionera?

- Du borde börja motionera, sa morfar i huset åt mej häromsistens.
- Aha, svarade jag och föste ner Gertrud från motionscykeln.
- Nej, nej, jag menar att du..., sa morfar i huset då han såg mej trampa för brinnkära livet
- Aha, sa jag och gick på darriga ben till bordet med Mästarkryss och korsordspennan i högsta hugg. Jag hade liksom tagit fel på motionsform helt enkelt.
- Nej, du borde...
- Aha, sa jag och slätade ut mina djupa tankeveck från pannan och började snöra på mej joggingskorna för en skön stund utomhus. Dags att dra till skogs med svampkorgen på armen.
- Nej, nej, nej, nästan skrek morfar i huset nu.
- Men vad då? Ska jag börja yoga?
- Nej, men om du dammsuger, så är det ju motion.
- Nej, det där går inte jag på, svarade jag och skyndade mej att sätta mej framför dataskärmen och jobba flitigt. Med resultatet att här springer fortfarande dammråttor omkring. Själv har jag dock fått undanstökat det mesta av datorjobbet. Skönt.

Förra veckan fick jag/vi fina presenter.

En härlig blomma i precis rätt färg nu i rosa oktober. Jag fick den av en tacksam och snäll dam. Tack för den fina blomman. Rosa är min favoritfärg!


En låda med 3 liter äppeljuice från Nagu fick vi också i veckan som gick. Stort tack för den.

Ikväll gav min hulda moder oss en Fazers blå och sa strängt åt oss:
- Ni får dela den. 
Tack mamma! Det kan hända att morfar i huset inte riktigt förstår vad dela betyder då det gäller det här godiset. Vi får se..
Den stackars mannen har sovit dåligt i natt på grund av den fina julklapp vi kommer att få av dottern med familj. Ska bli så kul. Åååh vad jag ser framemot december. Karlen får muttra så mycket han vill, men iväg ska vi. Och kanske bäst att vi nu börjar motionera båda två så vi orkar gå sen?!

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.

Själv har jag till all tur kort dag imorgon. Sedan blir det två långa dagar, en någorlunda normal dag om det att sluta jobbet kl 17.30 är "normalt"? Sedan fredag kort dag igen och barn på besök och så på lördag KALAS! Jippiii! En härlig vecka att se framemot alltså.
Och jo, någon här i huset hamnar nog att motionera med dammsugaren lite grann.
Nu ska jag ännu kolla på morgondagens kursmaterial innan det är dags att inta vågrätt läge.

Inga kommentarer: