måndag, oktober 08, 2018

Teknikfreak

Regnet slår mot fönsterrutan. Ute är det redan mörkt och här sitter jag igen framför datorn.
På sistone har jag blivit en riktig teknikfreak!
Men lugn bara lugn, för nu talar vi inte om teknisk teknik. Nej, nu handlar det om stick- och virkteknik. Vad annat?

För en vecka sedan fick jag för mej att nu var det dags att pröva på våffelvirkning. Jag hittade ett så fint mönster på en våffelvirkad pläd i en av mina tidningar.
Förstås måste jag genast testa. Och det var riktigt roligt. Den här gången gav jag mej inte genast i kast med en hel filt utan tänker nöja mej med ett grytlappsförsök.


Ungefär i samma veva fick jag för mej att jag nog borde pröva på att sticka tå-upp-sockor.
 Det verkar riktigt roligt det med och början gick åtminstone bra så här långt.

Och så en gammal goding från förr: Krokning!
En teknik, som jag kan och som är hur trevlig som helst att syssla med. Här är också en grytlapp på gång! Så gissa vad det blir i julklapp i år, mina barn?! :)

Min hulda moder tycker jag är tokig, som har så mycket på gång, men det är roligt att kunna byta och framförallt att få lära sig nytt eller befästa gamla dolda kunskaper.
Undrar om jag borde kroka en sjal till nästa? Eller ska jag sticka ett par vantar? Men hur breda ska ett par damvantar vara?

 



Inga kommentarer: