måndag, september 30, 2024

Nästan ordentlig

I natt hade vi höstens första frostnatt. När jag vaknade på morgonnatten talade jag mej till rätta och det riktigt på skarpen. Nån gång måste jag ju få ordning på allt som dräller omkring här. Men det är inte lätt, för plötsligt ser jag min projektväska och då skulle jag vilja sätt mej ner och sticka eller virka.

Men, tjohoo, idag har jag varit nästan ordentlig! Jag har äntligen tagit hand om berget med ren tvätt, som hade bosatt sig i sovrummet. Allting är nu prydligt i skåpen. Eller nåja, prydligt och prydligt. Det skulle nog behövas en ordentlig genomgång av garderoberna. Men bäst att inte överdriva och göra allting på en dag! Huvudsaken är att jag hittar mina kläder, inte sant?

Helst skulle jag ju göra andra saker än sortera den rena tvätten.

Lite löst liggande nystan och härvor har jag ändå hunnit sortera idag i en liten plastlåda. Det känns alltid bra att få klappa garn! Och vänta bara, jag har ännu en stor tom plastlåda och en mindre att sortera garn i. Eller, nåja då, fylla lådorna med garn.

Idag nåddes vi av nyheten att Kris Kristofferson gått bort. Han skrev många bra låtar, ibland framförde han dem själv och ibland skrev han för andra.

Önskar er alla en riktigt fin tisdag!
 

Inga kommentarer: