lördag, september 14, 2024

Virkat hårband

Igår kväll när jag städade här i min dator, ja, jag är en hejare på att hålla ordning och rent i datorn, insåg jag att jag aldrig visat mina små och en lite större virkning, som blev färdiga i juni i år. Ett sånt slarv och ingenting har ni sagt.

Modell: Virkat hårband, modell 29, sidan 72 i tidningen Kotiliesi Käsityö3/2024
Start: 9.6.2024
Färdig: 9.6.2024
Garn: Catania från Schachenmayr och Cotton Soft från Novita
Åtgång: 10 g
Virknål: Nr 3,25
 

Knytband bak, ett riktigt bra restgarnsprojekt och bra med virkning i bomullsgarner på sommaren då det är varmt ute.

Småningom ska vi, bisin min och undertecknad, bege oss iväg på countryfest och mitt nya plagg får komma ut och visa upp sig! Äldsta sonen har försett mej med en lonkeroburk och en flaska Breezer. Själv har jag rustat mej med vichyvatten! Just nu så här efter duschen känns det lite som att: Åååh, om jag ändå kunde få stanna hemma! Lättjan slår till med full kraft. Det är bekvämt och bra att sitta i gungstolen och sticka...

Önskar er alla en riktigt trevlig lördagskväll vad ni än väljer att göra.
 

Inga kommentarer: