onsdag, september 18, 2024

Hemma hos

Idag hölls stickcaféet hemma hos G-M. Hon bjöd på sådana delikatesser att där ligger allt vårt ordinarie ställe i lä. De har inte så god paj med grönsaker, bacon och kyckling. Mums. För att inte tala om den goda tjinuski(kola)pajen. Mumsfilibabba. Och jag fick kakao att dricka. Vi hade så trevligt att vi stannade ända till halvsju på kvällen.

Jag stickade inte så värst mycket, för det fanns så mycket att diskutera och ventilera. Det finns mycket livserfarenhet samlad i vår grupp, vilket gör att vi har givande diskussioner om allt från DDT till intressebevakningsfullmakt.

På hemvägen kurvade jag via stora varuhuset, för jag behövde en plastlåda och hör och häpna, två garnnystan.

De här nystanen är reserverade för ett kommande projekt...

Jösses alltså! Tidigare väntade affärerna ändå till oktober, men nu, nu är affären översvämmad av julgodis redan i september. Och kolla, så dyrt det är! Det blir nog inget julgodis i år, inte med de här priserna i varje fall. Huuu!

I kväll tömde jag en kartong med merinogarn i min nyinköpta plastlåda. Kartongen är nu min julklappslåda, dit samlar jag alla klappar. Bisin min suckar och skakar på huvudet. Han tycker att jag är omöjlig.
Undrar förresten om de har paketkort redan. Jag glömde titta efter i affären. Äsch då.

Hoppas att ni får en fin torsdag.


Inga kommentarer: