tisdag, januari 06, 2015

Crazymattan

I våras, närmare bestämt i maj år 2014, mitt under den intensivaste flytten fick jag sådan intensiv längtan efter att virka. Och vad gjorde jag då? Jo, satte förstås igång med ett litet mattprojekt. Eftersom mina garn var spridda lite här och där, fick jag ta till man-tager-vad-man-haver-metoden. Så här har använts restgarner.

Modell: Matta, mönster enligt eget huvud.
Garn: FlipFlop och Tivoli från Novita samt Clairlande
Åtgång: 382 g
Virknål: Nr 8

Färggrann retro skulle man kunna beskriva mattan som. Virkad med 4 dubbelt Clairlande (det bruna) och blå FlipFlop samt rosa FlipFlop och Tivoli. Kul färgeffekter. Min mor fick mattan i gåva för att ha något varmt att sätta fötterna på. Hon tyckte den var så fin att den inte alls kunde placeras på golvet. Hon lade den på en pall, som hon vilar fötterna på medan hon stickar i racerfart. Numera stickar hon också sockor. Och det fick hon t o m min lillasyster att göra under julhelgen. Tyvärr var hennes stickiver superkort och ingen stickning tog hon med sig till Värmland när hon återvände hem.



Inga kommentarer: