söndag, januari 11, 2015

Misslyckade djungelsockor

Haaa, undrens tid är inte ännu förbi. Måndagen den 29.12.2014 påbörjade jag den här sockstickningen och torsdagen den 8.1 var sockparet färdigt. Åhå, 11 dagar, rekord för mig och sockor! Och tänk, redan efter 8 dagar in på det nya året har jag mitt första projekt färdigt. Igen, inte illa för att vara mej!
Okej, okej, det här är inte självskryt utan jag försöker enbart peppa mig så jag skulle få fart på lite andra projekt, i synnerhet de där lååååångsamma. Suck!


Misslyckade skrev jag i rubriken, min mamma och svärdotter protesterade mot det. Tack för det, de är så rara båda två. Men allvarligt talat så tycker jag att sockorna alltid blir så konstiga och se ut när jag stickar dem i storlek typ 48. Ska nog härefter hålla mig till små söta damsockor.

Modell: Stora herrsockor, annars helt vanliga, beskrivning finns till exempel på garnbanderollens baksida då på finska här i Finland. Rimligtvis måste den ju vara på svenska i Sverige, eller hur?
Garn: 7 bröder Viidakko (betyder djungel) från Novita
Åtgång: 148 g (nästan ett helt nystan på 150 g)
Strumpstickor: Nr 4, använde fyrkantiga Knit Picks av rosenträ.

Ni ser kanske att sockorna är zebrarandiga? Jag har ett likadant nystan till. Får väl satsa på ett par damsockor. 
När sista trådänden var fäst i det här projektet blev jag minst sagt rastlös. Vad skulle jag nu ta itu med? Sjalstickning?
OOOPS! Så bläddrade jag i senaste nummer av Allers och i horoskopet stod att jag INTE skulle påbörja nya projekt. Just så, bäst att gräva fram någon lämplig UFO och hoppas på det bästa. På allvar så borde jag sätta igång med den där tvåändsstickade vanten. Inte bra att den blivit och ligga.


Inga kommentarer: