torsdag, januari 01, 2015

Frivolitet

Så är då årets första dag snart slut. Vet inte om jag ska tycka att den har varit bra eller dålig. Kan väl konstatera att den har varit vanlig förutom då morgonen för jag steg upp först klockan 10.30. Det är YLETeemas fel. De visade en dokumentär om bandet Eagles mitt i natten och där fastnade ju jag framför rutan. Ja, ja och så hade jag ju den nya sockstickningen och tänkte att ett varv till och ännu ett och plötsligt var jag hur pigg som helst mitt i natten. Så det kan gå.

Varje vår ber jag om att få en kurs i frivolitet när vi sitter med kollegerna och funderar kring nya kurser. Varje år möts jag av kompakt motstånd. Men jag ger inte upp, kanske det lyckas i år? Eller kanske jag skulle åka iväg till Liljendal till den där rara damen som lovat lära mig? Men har jag tålamod nog?
Den här vackra duken fick jag i julklapp förra året av en dam från min en datakurs. Tänk att kunna göra något så här vackert med tunt bomullsgarn och en skyttel. Visst skulle det vara dags för mig att i år lära mig en ny teknik?
Förra året lärde jag mig ju krokning och så var jag ju på tvåändsstickningskurs. Att lära sig nya saker är bra för hjärnan.

Jag fick för övrigt en massa fina julklappar förra året. Är så glad för varenda en av dem. Här ett litet urval:

Nu har nog de 40 nygräddade chokladmuffinsen med pätkiskarameller svalnat så jag kan lägga dem i förvar över natten. I morgon blir här fullt hus med 14 matgäster. Det ni!

Inga kommentarer: