söndag, januari 04, 2015

Virkade stjärnor och snöflingor

Har suttit en stund och sorterat bland fjolårets foton och hittade ett foto som jag inte tidigare visat er. Vi hamnar nu att gå långt tillbaka i tiden, så långt som till november år 2013. Avsikten var att ledaren för stickcaféet skulle ha fått dem då, men hur det nu var så krockade mitt jobb med cafétiderna så de virkade stjärnorna blev liggande. Under vårvintern var det så dags för stora tömningen i gamla huset och det var förstås alltid mina grejer som skulle iväg. Och så gick det som det gick, jag tappade helt enkelt bort stjärnorna. I somras kom de fram igen och jag fotade dem, lade dem på säkert ställe så att jag skulle ha med dem till höstens stickcafé. Men då var de som bortblåsta igen. Få se om jag hittar dem till vårens stickcafé. Hoppas kan man ju alltid. Kanske vår instruktör inte ens vill ha dem längre.

Modell: Från bl a Novitas jultidning år 2013, Simply Crochet och diverse andra virktidningar. En del är riktiga stjärnor andra är mittparti från virkade dukar och nån är helt virkad från mitt eget huvud.
Garn: Diverse bomullsgarnrester, glittertråd och ullgarn med glitter i.
Åtgång: 24 g
Virknål: Nr 1,25 upp till nr 3

De år inte pressade eller stärkta så de krullar sig lite hit och dit.


Inga kommentarer: