söndag, januari 05, 2020

Syndabekännelse

Kära vänner, idag är det söndag och då är det kanske dags för mej att bekänna min synder: Jag har besökt farliga butiken!!!

Min synd började för ett tag sedan med att jag alldeles kallsvettig vaknade på morgonnatten: 
- Mitt presentkort! Hur länge är det månne i kraft?
Dessvärre var jag så lat och trött att jag inte direkt störtade iväg till mitt datorhörn och började undersöka mitt välbevarade presentkort från sommarens födelsedag. Men på morgonen såg jag: Joo, bäst att nu genast lösa ut det! Så iväg med fart till farliga butiken utan att ens dubbelmorfar protesterade.

För mej blev det lite knepigt: Hur ska man resonera nu med ett presentkort i väskan, eller nåja då, hela två faktiskt!
a) Köpa så mycket garn som möjligt?
b) Satsa på verktyg?
c) Köpa extra dyra och fina garner, som man annars inte skulle ha råd till?
d) Planera nya projekt och inhandla garn till dem?
e) Eller nån sorts kompott med delar från alla de där punkterna?

Punkt d) föll bort omedelbart, för jag hann inte bläddra i mönstertidningar och börja planera någonting alls.
Punkt b) kunde inte heller genomföras, för det enda i verktygsväg, som jag ville ha, sådana där kammar  för att blocka. Och några sådana hittade jag inte i affären. Återstod alltså punkterna a), c) och e).
Dubbelmorfar skulle komma tillbaka efter en halvtimme, så då skulle det vara färdighandlat. Ve och fasa!

Efter att ha vandrat runt ett varv i farliga butiken bestämde jag mej för punkt e) och så började jag plocka nystan i lilla nätkorgen.

Och resultatet blev... aaah, vågar jag alls visa det?


Ett kilo Pallas ljuslila...


... och ett kilo Pallas i gul färg. Här har jag alltså använt mej av punkt a)


Fem 25 grams nystan av Snowflake Chunky från Sirdar. 125 g


Finns också fem nystan i färgen ljuslila, men det ena nystanet stickar jag med. 125 g
Under vilken punkt de här nystanen hör hemma är jag inte riktigt säker på. Om ni tror att småflickorna ska få någonting av de här garnen, så tror ni helt rätt. M valde igår den här lila färgen.


Och så det där lite extra lyxiga sockgarnet. 100 g. Undrar när och om jag alls vågar sticka med det här! Tänker faktiskt helt själviskt att jag kunde sticka sockor åt mej själv! Få se nu...
Det här faller alldeles tydligt under punkt c)

Och vet ni vad? Jo, jag fick vänta hela 10 minuter på dubbelmorfar innan han hämtade mej från garnaffären!

Stort TACK för gåvokorten, som gav mej så här mycket garn!

Idag har vi haft kärt besök. Minstingen är äntligen på benen efter två veckor i sängbottnen. Seg flunssa! Brrr! Så härligt att han mår bra och att få träffa honom.

Jag har också gjort slut på julskinkan medan dubbelmorfar plockade bort alla julljus och det lilla pyntet vi hade framme.


Julskinkan förvandlade jag till Fina skinkpajen och som ni ser hade den verkligt god åtgång!

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan! För oss som jobbar börjar den ju helt bra med en ledig dag i morgon!

Inga kommentarer: