fredag, januari 10, 2020

En liten ljuslila halsduk

Igår natt fick jag M:s nya halsduk färdig!

Modell: Helt vanlig ribbstickad barnhalsduk
Garn: Snowflake Chunky från Sirdar
Åtgång: 36 g
Stickor: Nr 5½

Dubbelmorfar var iväg och hälsade på raringarna idag. M var inte särskilt intresserad av den här mjuka halsduken. Hon sade att hon vill ha den som moffen stickat, den som hon tappade bort i affären!
Bah, jag skulle vilja se honom sticka! Stackars barn, som lever i en "lögn"!

Tur i varje fall att jag hade mjukt och skönt garn hemma, så det snabbt blev en ny halsduk.

Och nu, nu borde jag bestämma mej för om jag ska sätta igång en tvättmaskin, sätta mej ner med en stickning, jobba lite grann så här på fredag kväll eller kolla lite på Arenan. Hmmm... Varför finns det alltid så många olika val, som gör livet lite knepigare. Att lägga sig och sova går tyvärr inte. Det är för tidigt för det och månen är så stor och full!


Inga kommentarer: