torsdag, januari 02, 2020

Stickade tofflor

Årets första färdiga stickning såg dagens ljus igår! 

Idag har det blivit lite mindre på stickfronten, för vi har haft besök av dottern med döttrar. Så det har varit fullt upp med att leka kurragömma, leka butik och framförallt tyckte M om att titta i mormors ormtjusarkorg! Där hittade vi allt från garn till virkade rutor. M bestämde omgående att hennes docka behöver en filt av de där rutorna! Bra återanvändningstänk och så får jag någon nytta av rutorna, som någon annan har virkat. Vem kan det vara månntro?

Modell: Stickade tofflor, modell 30 i Novitatidningen nr 4/2017
Garn: Pilvi från Novita
Åtgång: 70 g
Stickor: Nr 5

Jag fick riva upp den andra sockans skaft en gång, då jag upptäckte att jag hade 8 m för lite! Minst fem gånger tappade jag maskor när jag stickade bottnen. Det är svårt med halt garn och metallstickor!
Ljuuuvligt mjukt garn, men vita tofflor? Nää, inte klokt! Men man tager vad man haver och köper inte nytt!
Undrar vilket projekt jag ska avsluta härnäst? Hmmm...

Inga kommentarer: