måndag, januari 06, 2020

Två går inte utan...

... tre! Så igår då jag var i mataffären och snabbt rusade förbi tidningshyllan, hamnade den här tidningen i min kundvagn. Mystiskt, inte sant?

Här finns nog en och annan intressant modell, men tills vidare avhåller jag mej och försöker istället få färdigt det jag har satt upp på stickorna. Finns många UFO:n att ta itu med och allt mindre tid för stickning och virkning... Dubbelmorfar gormar nämligen om bokhyllan, som ska tömmas, flyttas ner till källaren och... ja så ska det städas och så ska det både det ena och det andra. Idag klagade han för dottern på besök:
- Vet du vad hon gjorde igår då vi sku tömma bokhyllan? Jo, hon satt bara och stickade och gjorde ingenting.
Hrmpf, att sticka är visst att göra någonting, så det så! Dessutom håller jag nu just på med ett viktigt projekt åt M. Hon var här på besök idag tillsammans med sin lillasyster och mamma. Jag låg ännu i sängen vid niotiden i morse och funderade på om det var dags att stiga upp eller kanske ligga kvar i sänghalmen och dra sig en liten stund. Saken avgjordes då jag hörde hur det knackade på ytterdörren. Fort upp med mej och på med kläderna för, flickorna var ju här!

Så det har varit en härlig helgdag med rart besök. Sådant lever jag länge på. Snart vankas här varmbröd för äldsta sonen bakar jästbröd. Mums!
I morgon är det jobb, som gäller. Till all lycka är det sovmorgon, så då blir inte omställningen alltför brutal!

Ha det bra!

Inga kommentarer: