tisdag, januari 07, 2020

Naturen är grym

Sådär ja, då var årets första arbetsdag avklarad. 
Då jag kom till arbetsplatsen i västra grannstaden luktade det kloak i hela skolan. Brrr! Och gissa vad det berodde på? Jo, ett litet elavbrott, som fick hela luftkonditioneringen på knä.

Kylskåpet var inte igång, så jag fick ringa och säga hjääälp! Min matportion ville ju ha det lite svalt!

Och kopieringsmaskinen ville inte spotta ut någonting alls från lärardatorn. Och då kollade jag allting i inställningarna, men nej, ingen utskriftskö eller annat mysko. Sen hände förstås det som händer ibland då jag har bråttom. Jag lyckades trycka två gånger på Skriv ut och fick alltså dubbel utskrift när den rackarns apparaten äntligen kom igång. Varför den krånglade och varför den sedan mitt i allt bestämde sig för att vara lydig vet ingen. Det är det som är så härligt med teknik!

Till all tur hade jag som vanligt trevliga kursdeltagare och det är ju det som gör att jobbet är så härligt.

Och nu varnas känsliga läsare. Om ni fortsätter här, så gör ni det på egen risk!

Naturen är grym. Vår katt Lurvinge dödade häromsistens en domherre
Katten fick förstås mycket grälor, men knappast bryr hon sig. Det hör till hennes natur att jaga. 


Idag kom en domherre och satte sig vid köksfönstret och stirrade uppfordrande på dubbelmorfar.
- Var är fågelmaten, verkade den undra.
Tänk att hannarna alltid är så granna i naturen. Stackars honor!
Vi har förresten också en entita på fågelbordet!

Nu ska jag ta en sista koll på morgondagens övningar innan det är dags att krypa ner mellan lakanen!

Inga kommentarer: