söndag, januari 12, 2020

Mårran

Så var då ett veckoslut förbi igen. Och inget har jag hunnit göra, som vanligt. Nå, tredje maskinen med tvätt surrar nu just, så kanske lite grand har fått gjort i alla fall. Dessutom har jag ju varit kulturell både i kväll och igår och vad är bättre som det. Förstås handlar det om böcker, vad annat?

Mårran är en rätt spännande figur i Mumindalen. För invånarna där uppträder hon hotfullt. Mest handlar det kanske ändå om bristande förståelse och kommunikation? Sådant som är så vanligt idag.
Marko Anttila, lagkaptenen i Finlands ishockeylag, som tog guld förra året, kallas för Mörkö, alltså Mårran. Antagligen skrämde han slag på motståndarna, eller vad tror ni?

Och apropå kassar ännu, en så här fin kasse fick jag (vi) till julklapp:
Här finns Mårran. Om ni tror att i den här kassen finns ett stickprojekt, så tror ni alldeles rätt.
Stort TACK för den fina kassen!

Nu är det dags för mej att börja tänka på morgondagen. Väskan ska packas, undrar om jag kommer att hitta alla papper jag behöver? Ja och sen i säng, för det är tidig väckning.

Önskar er alla en ny fin vecka med mycket stickning eller virkning eller... ja vad ni nu vill göra.

Inga kommentarer: