måndag, januari 27, 2020

Ny spis

Så där ja, veckans första arbetsdag börjar småningom vara avklarad! Återstår lite textproduktion och e-post ännu och sedan stupa i säng. I morgon behöver jag inte hasta iväg så okristligt tidigt. Skönt! Idag åkte jag iväg hemifrån kl 8.30 och återvände hem kl. 19.30. Direkt från jobbet var jag nämligen iväg till sjukhuset. Patienten har inte just matlust. Jag bjöd på kanelbulle, som kanske inte direkt är näringsrik, men god. Och den gick minsann ner.

Häromdagen fick vi en ny spis i huset! En riktigt fin spis, ska jag säga.

Den har en hel del tillbehör. När man sätter på plattan och kastrullen på plattan så fräser det! Ugnen har också ljud. Där går det fort att få maten färdig. Grillvanten och pannlappen följde med spisen, liksom kastrullen och stekpannan. Ni må tro att M hade fullt upp här igår med kockandet!

Inga kommentarer: