tisdag, januari 21, 2020

Det kom ett brev

Idag när jag kom hem strax efter klockan 21, låg det ett vitt kuvert på matbordet. Det kom alltså ett brev, dock inte om sommarsäd!

Brevet var adresserat till mej och det var inte från Lillan! Nej, det här brevet handlar om sport och inte vilken sport, som helst, utan...
... Tankesport! Den absolut bästa sporten man kan syssla med, eller hur?

Åååh, härligt, så härligt! Tänk nu "nöje på hög nivå"! Men vem sjutton är Kristoffer Appelquist? Känner ni honom?

Måste förstås googlas, hur ska man annars få reda på någonting? Aha, aha, han verkar vara rätt så känd på andra sidan potten.

Nu väntar jag enbart på mina beställda korsordspennor och sen ska vi se hur det går för mina små grå. Dom kanske har rostat i brist på träning?

Dagens visdomsord:
Ädelt sinnelag skapar min frid,
men brott tynger dödande tungt.
Ingenting osant och oklart får störa min själ.
Må dess låga brinna lugnt.
Ingeborg Björklund

Inga kommentarer: