måndag, januari 20, 2020

Sent omsider...

... kom jag hem i kväll vid 22.30-tiden. Då hade jag varit borta sen klockan åtta i morse, först på jobb, sedan besök på sjukhuset och därefter iväg på kvällste till en rar dam.

... ska jag svara på den e-post som dök upp under eftermiddagen idag medan jag undervisade. E-post, som jag inte hade skuggan av en chans att åtgärda, eftersom klockan redan hade hunnit bli 16 och alla andra hade gått hem från sina arbetsplatser.

... kommer jag att komma i säng även i kväll.

... öppnar jag det här julgodiset
men inte längre i kväll! Det är mitt i natten och alldeles för sent för så här segt godis!

Dagens visdomsord:
Liv är handling, och det enda som löser förtvivlans och det ondas gåta är att försöka handla i godhet. Det hjälper mot allt.
Ulrik Leander

Inga kommentarer: