tisdag, juni 13, 2023

Sockmästarens box

Oj, så fort tiden går då man har roligt eller egentligen trevligt. Och så skönt det är att få vara hemma, inte behöva stressa iväg någonstans alls. Tänk om jag skulle ha program precis varje dag, hur skulle det gå då? Nog för att jag har lyckats med konststycket att boka in nånting varje dag sista veckan i juni! Vet inte riktigt hur det gick till annat än att jag svarade ja på tre grejer, planerade en grej själv och kan skylla på en karl för veckans första grej. Hur kan det bli så bråda tider på sommaren? Då borde man ju bara ta det lugnt och sitta och sticka på balkongen...

Bra saker idag:

  • Jag var uppe redan klockan sju.

  • Fick alla jobbuppgifter färdiga före elva!

  • Behövde inte åka in till stan och handla, för den uppgiften tog äldsta sonen hand om.


  • Han tog också ut mitt paket från stora varuhusets paketautomat. I olika stickgrupper på Facebook har människor klagat på den här boxen. Men jag gillar den skarpt, både färgerna och mönstret. Det senaste jag såg var att människor fortfarande väntar på den här boxen och att en del har blivit utan själva mönstret. 
    Fastän jag nu inte är en sockmästare precis, så är det minsann bra med en ny projektpåse. Så tack för den!

  • Och äldsta sonen köpte glass, som vi har kalasat på nu ikväll. Mums!

  • Jag har äntligen fått ett stickprojekt färdigt! Tjohoooo!
    Nu ligger det och torkar och sen ska jag högst troligt ge bort det.
Önskar er en fin onsdag!

Inga kommentarer: