torsdag, augusti 03, 2023

Virkad nätkasse

I fredags för två veckor sen fick jag min lilla sommarvirkning färdig, en liten virkad nätkasse.

Virkad nätkasse
Start: 21.6.2023
Färdig: 21.7.2023
Garn: Cotton Create with Adlibris
Åtgång: 104 g
Virknål: 4½ 
Mönster: Verkkokassi, modell 47 i tidningen Kauneimmat Käsityöt nummer 2/2022

Att det tog så lång tid för mej att få den här färdig beror på att jag hade städat undan virkningen till midsommaren och den fick tyvärr ingen egen projektkasse. Så när helgen var slut och jag skulle börja virka, så hittade jag inte hela projektet! Ack och ve. Virkningen hade hamnat tillsammans med en sockstickning, så inte konstigt att den försvann. Jag letade ju inte efter halvfärdiga sockor!

Bra saker idag:
  • Har varit ensam hemma på dagen!

  • Billös!

  • Så skönt att sitta och sticka i lugn och ro.

  • Har sysslat med lite hushållsarbete också, två maskiner med tvätt har snurrat på.

  • Och nu surrar diskmaskinen!

  • Jag fick min ha-det-skönt-hemma-dag

  • Bisin min spelade levande musik för mej! Finns det något härligare?
Önskar er en riktigt fin fredag!
Själv tror jag att jag tar torsdagen i repris!


Inga kommentarer: