tisdag, maj 05, 2020

Apropå sjalar

Vet ni, jag har tittat på sjalmönster, så jag är alldeles vindögd. Försöker låta bli att börja på något nytt projekt. Måste ju få färdigt annat först. Dessutom har M beställt kläder till sina dockor och visst borde ju mormor då ställa upp? Men, men... måste nog få färdigt det andra först, eller...

Lite farligt lever jag allt, för i slutet av april hittade jag de här två tidningarna i affären:
Min svägerska hittade massor av intressanta mönster i den översta tidningen, Neulo (Sticka) Tyvärr stickar hon inte. Det är faktiskt synd, för jag tror hon skulle må riktigt bra av att få fördjupa sig i ett trevligt mönster med lagom utmaning.

Själv är jag betydligt mer intresserad av den nedre tidningen, Kesäisiä huiveja (Somriga sjalar). Hela 40 olika mönster att välja och vraka bland. Farligt, farligt...

För tillfället drömmer jag dock om att sticka sjalen Midsummer Rose från Laine. Jag har redan mönstret hemma, men, men... Nåja, det är ju alltid bra att ha drömmar, eller hur?

Inga kommentarer: