måndag, maj 11, 2020

Snöblandat regn...

... öser ner här idag. Själv har jag dagens första arbetspass undan och tar nu en liten paus innan jag fixar lite med det ena och det andra. Småningom ska jag ta mej in till stan för att delta i personalmötet på min arbetsplats.

Dubbelmorfar var tidigt igång i morse och det var bra, för då hann han få en del av utejobbet gjort innan det började slaska.

Igår blev ni utan blogginlägg och det beror på att jag var intensivt upptagen med en massa andra saker och inte hade tid för datoriserande.

Morsdagen firade vi hos dottern.
Vi blev bjudna på bubbelvatten och supergoda tårtor. TACK! Barnbarnen höll igång och höll oss sysselsatta. Vet inte hur många gånger jag fick byta kläder på den ena dockan, som skulle och simma, sedan torkas med handduken, klä av baddräkt, på med kläder och oj, då, så skulle dockan iväg och simma igen. Full rulle alltså och vad är trevligare än det?

Den nästyngsta försåg mej med hembakta semlor (frallor). Mums! TACK! 
Undrar om han inspirerats av Strömsöbagarna
Nackdelen med färskt nybakt bröd är att det tar genast slut.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer: