onsdag, maj 20, 2020

Potatispinnar

Ibland är jag verkligen rädd för att nu har nog förståndet hos dubbelmorfar flugit sin kos.

Så var det härom sistens, då han visade sina potatispinnar åt mej.

- Öh, men vad ska du med dom där, frågade jag högeligen förvånat.
- Ska du grilla?
- Nå, nej, jag ska fånga potatismaskar!
- Jaha, sa jag och skakade lätt förvirrat på huvudet. Dubbelmorfar har kanske blivit knäpp?

Det är just knäpparlarver, som han drömmer om att kunna fånga. Han har satt ner potatisarna i jorden, så att endast pinnarna syns ovan jord.
- Sen kommer maskarna hit och börjar glufsa på potatisen och när det gått nån vecka drar jag upp dem allihop!
- Hmmm, tror du nu det.
- Jo, det fungerar nog, svarar dubbelmorfar bergsäkert. Tipset har han snappat upp någonstans ifrån.

Få nu se, sen... hoppas att det lyckas.

Just nu ösregnar här. Tidigare på eftermiddagen hade vi en rejäl hagelskur. Bäst att sitta inne och mysa nu!

Önskar er en riktigt trevlig helgdag i morgon.


Inga kommentarer: