torsdag, maj 07, 2020

God morgon...

... säger jag så här om kvällen. Inte för att jag nyss stigit upp. Nej, långt därifrån.

Idag har jag varit på min arbetsplats på möte. Det var fint att se alla kolleger igen så där på riktigt. Och vi blev bjudna på en ljuvligt god kakbit. Alla bitar var enskilt förpackade och den lokala företagaren hade ritat ett hjärta på varje kakaskslock. Så glad att vi stöder lokalt.

Uträttade en del ärenden i stan, bland annat, skickade jag iväg lösningarna till alla kryss i den där tidningen, som anlände i mars. Och jo, ni läste rätt! Jag lyckades faktiskt lösa alla kryss. Undrens tid är inte ännu förbi. Måste ju bara fira det med att skicka in lösningarna, inte sant? Nu får ni då hålla tummarna att jag får någon liten vinstlott, som i sin tur ger vinst! 
Nä, nå, huvudsaken är kanske att få veta om jag lyckades lösa rätt. Egentligen borde jag ju ha tagit kopior på lösningarna, så jag skulle kunna jämföra sedan med de rätta lösningarna. Men se, det gjorde jag då inte.

Och nu tillbaka till morgonen...
Så här vackert lyste månen tidigt i morse. Hoppas att ni inte missade det!

Inga kommentarer: