onsdag, maj 06, 2020

Ett varmt tack

I dessa tider då man mer eller mindre ska akta sig för allt och alla, så passade mina älskade Rieker-skor på att säga upp kontraktet. Helt förståeligt med tanke på att de skulle ha fyllt hela fem år i augusti. 
Nu var goda råd dyra! Jag ut på internet och googla efter Rieker-skor. Hittade en affär, som hade lämpliga skor till specialpris. Så jag lämnade in min beställning. Vi har ju ingen skoaffär längre här i stan och mitt behov var akut.

Skopaket anlände till postombudet och jag iväg efter det.
I paketet hittade jag ett handskrivet brev där det stod:
Ett varmt tack för din beställning Inge!
Du hjälpte en liten stenfotsaffär som är i knipa.
Du är guld värd för oss.
Vi ska ta hand om varandra
Hälsningar Nicola.

Ni må gissa att jag blev glad över detta.
Glad blev jag också över de lyckliga sockorna, som kostnadsfritt följde med i skopaketet. Tack för dem!

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Åhh vad roligt !!!Ja många butiker och företag är säkert i knipa. Vi får göra vad vi kan för att gynna dem. Så roliga sockar.
Ha det fint. Kram Eva

Inge sa...

Joo, jag blev glatt överraskad. På jobbet fick vi också gynna lokalt. Tyvärr innebär det i det här fallet lite extra väntetid på leveransen. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.
Ha det bra.
Kram
Inge