lördag, april 02, 2022

Rivningsarbete pågår

Solen lyser och fåglarna kvittrar. I morse stod de på ett ben vid fågelmataren. De frös säkert och bytte därför ben med jämna mellanrum.

Själv har jag hållit på med rivningsarbete.

Igår rev jag upp mitt lilla början och på kvällen stickade jag på med stor iver. I morse tyckte jag att det inte blev riktigt snyggt, så då rev jag upp igen. På det här sättet kommer ju mitt garnlager att räcka i all evighet. Hmmm, det kanske det gör ändå? Kanske ändå bäst att sätta lite fart på stickorna. Jag har faktiskt, hör och häpna, två stickbeställningar! Till all tur är åtminstone den ena liksom på lång sikt, så ingen brådska därvidlag. Den andra måste jag ännu dubbelkolla innan jag sätter igång med att lägga upp maskor och ev. köpa garn i rätt färg.

Dagens bra saker:
  • Diskbordet var tomt i morse då jag steg upp!
    Och det tack vare att jag orkade fylla maskinen igår kväll. Heja, Inge!
  • Äggen jag kokade till frukost blev helt perfekta! Att koka ägg eller bondost är alltid lite av ett vågspel. Man vet liksom inte vad det blir förrän det är för sent att åtgärda.
  • Äldsta sonen var iväg och handlade, så jag behövde inte själv åka in till stan för att fylla på lagren. Visserligen hade mycket av det som stod på listan tagit slut i stora varuhuset i stan och så glömde han en grej jag velat ha, men ändå skönt för mej att få stanna hemma.
  • Jag hittade färdigt kursmaterial till en kursgång jag ska hålla om två veckor. Jihaa! Det lönade sig att röja upp på matbordet i morse.
  • Dubbelmorfar stekte blodplättar till lunch, så jag behövde endast sätta mej vid dukat bord. Jippii!
Önskar er en skön fortsättning på lördagen.


Inga kommentarer: