fredag, april 08, 2022

Dit for den

– Va gör du uppe så tidigt. Sku int du va ledig, frågade dubbelmorfar i morse då jag skuttade ur sängen.
– Ja, jo, men, inte helt ledig, mumlade jag.

Och dit for den, min lediga dag, för jag har jobbat från klockan 8 till 15. Fått en del uträttat och annat återstår ännu, men resten av eftermiddagen får nog vara ledig nu. Inte kan jag ju jobba jämt och ständigt heller.

Om ni tror att jag enbart klarade mej med mitt godispaket förra veckan, så glöm det.
Hemskt nog så köpte jag också garn:

Tre nystan Nallegarn...

... och två nystan Kajastus. Jag hade tänkt delta i Novitas Knit A Long och sticka första maj sockor. Men med tanke på hur lite tid jag har över just nu, så får det nog vara för min del.

Egentligen har jag rätt små behov vad inköp beträffar, mest handlar det om att handla mat.
Ibland överraskar jag dock mej själv och satsar på någonting helt nytt, som här då jag inhandlade rengöringsservetter för glasögon. Har inte använt såna förut. De behövs minsann med tanke på hur fort glasögonen blir smutsiga. Har testat två och är nöjd så här långt. Och nej, detta är INTE betalt samarbete!

Och förstås måste jag ju bara ha Allers nr 14. Det gick inte längre att vara utan

Dagens bra saker:
  • Jag var tidigt uppe i morse och då får jag mycket mera gjort.
  • Kunde låna ut min bil åt åldsta sonen, för jag skulle ju ingenstans alls idag
  • Lyckades handleda på distans, så att en kursdeltagare fick sin trådlösa skrivare kopplad till datorn.
Vad som ännu hinner hända idag får jag allt se. Nu dags för lite matlagning. Jag tror att det får bli ostskinkpaj utan ost enligt dubbelmorfars önskan. Få se hur det slutar. Eller kanske jag skulle låta honom fixa maten?

Ha en riktigt skön fredagskväll.




Inga kommentarer: