onsdag, april 20, 2022

Så festligt gott

Så där ja, småningom börjar mitt datorjobb vara över för idag. Och det är nog bra med tanke på att det blir en lång dag i morgon. Och tänker ni att det är ledigt i fredag, så glöm det. Då jobbar jag hemifrån på egen dator och på kvällen ska jag iväg på roligheter, för då börjar Sticklägret. Tjohooo! Äntligen.

Dagens bra saker:

  • Vaknade långt före väckarklockan, pigg och utvilad,
  • Fick festligt gott på veckomötet idag:

    Kolla! Bondost på både bulle och rågbröd. Superduper gott. Stort TACK till kollegan, som skämde bort oss rejält. Sånt här höjer humöret och arbetsmoralen, ska jag säga!
  • Jag postade kryssbilagan! Kryptona visserligen olösta, men de intresserar mej inte. Nu får ni hålla tummarna att jag vinner!
  • Jag var snäll när killen i R-kiosken tog för lite betalt. Jag sade till att nu hade han nog räknat fel. Han blev verkligt glad ska jag säga! Och det kändes riktigt bra att ha varit snäll. Det ska man nog alltid vara.
  • Jag avstod från att köpa munkringar. Det är ju inte riktigt valborg ännu.
  • Det var skönt att komma hem från jobbet till ett tomt hus och att få vara ensam och samla tankarna. Känns som om det är ett enda rusande nuförtiden.
Önskar er en riktigt trevlig fortsättning på onsdagskvällen!

Inga kommentarer: