torsdag, april 21, 2022

Hemkörd låda

– Ha, ha, du ser ut som Boris Johnson, skrattade dubbelmorfar åt mej i morse.
– Ja, det blir så när jag går och lägger mej med vått hår, suckade jag medan jag försökte få nån sorts ordning på min kalufs, som stod ut åt alla håll.

Dagens bra saker:

  • Jag hann skriva det här inlägget före midnatt.
  • Jag har klarat av veckans längsta arbetsdag.
  • Posten körde hem en låda åt mej idag:

    Innehållet var både nyttigt och kanske lite onyttigt, men dubbelmorfar måste ju få sin choklad.
  • Jag lyckades lura i en försäljare av stuprännor att jag endast är hyresgäst i det här huset! Dubbelmorfar var riktigt imponerad över att jag fann mej så snabbt och fick iväg den unga killen härifrån. Vi är inte intresserade av hans produkter. Jag lät inte honom komma in i huset ens utan han fick stå ute på gårdsplanen medan jag tornade upp mej i dörröppningen.
  • Jag såg den "anonyma" polisbilen på långt håll på busshållplatsen i grannbyn, då jag kom körande från undervisningen i norra grannkommunen. Haaa! Mej fick dom inte. Jag kör snällt efter hastighetsbegränsningarna, försöker åtminstone.
Nu lockar sängen. Nattis!

Ha det bra i vårvärmen!

Inga kommentarer: