onsdag, april 27, 2022

Prenumerant

– Vad är det där, frågade dubbelmorfar i måndagskväll då jag kom hem efter min långa arbetsdag i väst.
– Nu vet jag inte vad du talar om. Låt mej först få komma in genom dörren, svarade jag som åkt hemifrån före halvnio och återvänt strax före 19.30.

– Den här fanns i postlådan idag, sa dubbelmorfar upprört.
– Det är ju Allers nr 18, så bra, svarade jag glatt och tillade:
– Jag har blivit prenumerant!
– Nu e du en tant, fnyste dubbelmorfar.
– Nå, det har jag varit redan länge skrattade jag och intygade att prenumerationen är tidsbunden och slutar efter 20 nummer. Dubbelmorfar spände ögonen i mej och frågade om det är riktigt säkert. Och jo, det borde det ju nog vara enligt det som jag betalade för, så få se. Spännande!

Otroligt nog så sade dubbelmorfar inte ett knyst i torsdags då Allers nr 17 landade i postlådan!

Och inget sade han heller om denna finska tidning, som också dök upp, eller vänta nu, dyker den ner? i postlådan i torsdags. Det här är ett gåvonummer, som jag fick för att jag prenumererar på Kotiliesi Käsityö. Det brukar alltid sedan ringa nån och fråga vad jag tyckte om tidningen och ge ett förmånligt erbjudande, men trots att tidningen är bra och det är bra att jag övar upp min finska, så nej tack, jag är inte intresserad. I det här numret finns idéer för restgarner, men inte direkt någonting jag tänker ta itu med.

Och apropå ta itu med, så tänker jag riva upp den rosa virkningen och ta itu med den senare i vår eller i juni. Jag satsar på att få färdigstickat något av de tre sockpar jag har på gång just nu. Det finns en viss risk att mina sockstickor småningom tar slut om jag enbart lägger upp för nya sockor och vantar utan att nånsin sticka nånting färdigt. Huu!

Dagens bra saker:
  • Vaknade pigg och nyter före väckarklockan.

  • Utvecklingssamtalet med rektorn i stan gick över förväntan. Fick beröm för min iver och mitt intresse för att ständigt utvecklas. Tack för det!

  • Fick kopierat kursmaterialet färdigt till måndagens kurs. Jihaa!

  • Materialet till morgondagens kurs är också färdigt! Tjohoo!

  • Dubbelmorfar tog hand om disken i morse.

  • Fick några krysslösningar från Allers nr 17 på posten, bland annat A-korsordet och Storkrysset.

  • Vi har fått inbjudan till söndag första maj! Härligt!
Nu måste jag jobba lite, innan jag slår mej ner i stickfåtöljen. Men först ut ett litet varv.

Hoppas att ni har haft en riktigt fin veterandag!



Inga kommentarer: