lördag, april 30, 2022

Förmiddagskalas

– Ska vi äta utomhus, frågade jag av dubbelmorfar idag på eftermiddagen när vi kommit hem från västra grannstaden. Han stirrade på mej med vilt uppspärrade ögon och sa:
– Du e int klok. Det är kallt och det blåser och ingen sol.
– Nähä, int då, svarade jag och ryckte på axlarna. 

Att jag inte är klok vet ju redan de flesta, så det var inte precis nån nyhet. Senast igår fick man igen ett bevis på min galenskap, för se här:

Jag paketerade och paketerade och paketerade och paketerade...
Det var just och jämt att jag hann i tid till fredagsbastun!

I morse fortsatte jag med paketet och piffade upp det rejält.

Dagens bra saker:
  • Förmiddagskalaset hos barnbarnen då treåringen firades! Och det bjöds på många godsaker:



    Skinksmörgåstårta


    Födelsedagstårta med Brandman Sam. Om ni tycker att den ser lite konstig ut ovanför trean, så beror det enbart på att jag suddade ut namnet på jubilaren!


    Och supergoda muffins. En brytning mellan salt och sött. Tjinuski (kola) är riktigt gott i sådana här blandningar.

  • Vaknade redan halv sju i morse, så jag hann sticka några varv på en socka innan det var dags att ge sig av till kalaset.

  • Fick träffa alla barn samt en svärdotter och svärson.

  • Fick också träffa mummi och vaari.

  • Och framför allt, fick träffa barnbarnen!

  • Fick leka med M, fast min insats var nog liten. Dubbelmorfar satt i ett hörn av vardagsrummet och jag mitt emot. Vi puffade på en ballong, som M lyckligt sprang efter medan vi vuxna slöfockar bara satt på våra stolar! Nästa gång tyckte M att det är dags att testa hennes hula hula ring. Få se hur det ska sluta. Då kan jag nog inte sitta på en stol.
Önskar er en riktigt skön valborgsmässoafton!


Inga kommentarer: